بعد از دو سال مدیریت کردن بزرگترین اداره شهرستان یعنی آموزش و پرورش با ۳۴۲۲ همکار فعال و ۴۹ هزار دانش آموز به این نتیجه رسیدم که مدارس ما، فعالیت‌های ما و محتوای آموزشی ما برای نسل جدید جذابیت ندارند و آنچه امروز برای تربیت نسلی پویا، توانمند، خلاق و نوآور لازم است ایجاد جذابیت در مدارس است و این مهم با مدیران تحول‌گرا شدنی است. در این دو سال که از نزدیک با چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش درگیر بودم به این باور رسیدم که آموزش و پرورش یعنی مدرسه و مدرسه یعنی مدیر. مدیر مدرسه‌ای که درک درستی از تعلیم و تربیت در راستای سند تحول دارد و درک درستی از نیازمندی‌های نسل جدید و آتی دارد می‌داند مدرسه باید مکانی امن و جذاب برای دانش‌آموزان تبدیل شود. این جذابیت با راهکارهای زیر شدنی است:

الف) کاهش تراکم کلاسی با افزایش سرانه فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه و این مهم با ساخت مدرسه توسط نوسازی و خیرین امکان‌پذیر است. کاهش تراکم کلاسی یعنی مدیریت بهتر کلاس توسط معلم و افزایش توجه معلم به تک تک دانش آموزان و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین معلم و دانش‌آموز.

ب) شاداب سازی و جذاب کردن فضای فیزیکی مدرسه

ج) افزایش و جذاب کردن فعالیت های هنری، فرهنگی، ورزشی و تیمی در مدرسه

د) جذاب کردن محتوای کتب درسه در مدارس و تعامل بیشتر دانش‌‌آموز با معلم و سایر دانش‌آموزان